28 Haziran 2014 Cumartesi

Film Yorumu: Aynı Yıldızın Altında (John Green'in aynı isimli kitabından)


Film yorumu doğal olarak kitaptan çok can alıcı spoilerlar içerecektir. Kitabı okumadıysanız, uzaklara gidin.

Aynı Yıldızın Altında 2012'nin en çok satan kitaplarından biri ve kitap bu kadar başarılı olunca film uyarlaması da arkasından hemen geldi. Bence John'un en iyi kitabı Kağıttan Kentler ve kesinlikle hak ettiği ilgiyi görmüyor. Kitabı geçen sene okuduğum için ayrıntılar biraz bulanıktı zihnimde ama yine de filmin kitaba oldukça bağlı kaldığını söyleyebilirim.

Aynı Yıldızın Altında -eğer hâlâ bilmiyorsanız- iki kanserli gencin aşkını konu alıyor. Hazel oldukça hasta, deneysel bir ilaç sayesinde hayatta; Gus ise ona kıyasla sağlıklı. Bir bacağını kaybetmiş ancak. Hazel destek grubuna gittiğinde Gus'la tanışıyor ve kitap ilerliyor.

Film çok güzeldi. Kitap çok güzel biçimde yansıtılmıştı ekrana. Shai, Ansel ve Nat'in üçünün de oyunculuklarına hayran kaldım. Isaac sarışın olmasına rağmen Nat'i Isaac olarak görmekte hiç zorlanmadım. Favori sahnem yumurta atma sahnesi oldu diyebilirim. Tek sevmediğim şey filmin I do Augustus, I do kısmıyla bitmemesiydi.

Ayrıca müziklerin kullanıldığı yerlere bayıldım! Soundtrack harika.



Çeviriye sinir oldum. O havalı Gus gitmiş yerine kıro gelmiş. Bazı örneklerle başbaşa bırakıyorum sizi.

***

Hazel: Neden bana bakıyorsun?
Gus: Çünkü güzelsin.
Ben: Güzele bakmak sevaptır hasjhds
Gus: Güzele bakmak sevaptır.

:|

***

Gus: Perilere sordum onlar da eyvallah dedi.

***

Gus (Isaac'e): Aferin koçum.


(Kesilen sahnelerden dolayı ve sonundan dolayı bir puanı kırıyorum. 9/10)

2 yorum: